måndag 12 juni 2017

Vätternrundan - jag börjar nå målet


10 juni

Först en Bullen promenad, 

 



 Gula maskrosblommor, som små gula solar som lyser upp vägkanten 😊


Sedan en Frost promenad









 

 

 

Vecka 1,  8.68 km

Vecka 2,  14.2 km

Vecka 3,  20,23 km

Vecka 4,  20.16 km 

Vecka 5,  19.57km

Vecka 6,  15.7km 

  Vecka 7,  18.36km 

Vecka 8,  2.90km

Vecka 9,  2.25km 

Vecka 10,  10.33km

Vecka 11,  10,51km 

Vecka 12,  10,24km

Vecka 13,  24.47km

  Vecka 14,  24,13km

Vecka 15, 25,07km

vecka 16, 27.14km

 

 

 

Jag har nu gått ungefär 25 mil 4 kilometer 

 

 

 

Två veckor kvar och drygt 4 mil kvar att gå.

  

 

 
 

 



Min kropp är inte helt samarbetsvillig, tyvärr protesterar den nästan dagligen,
men så länge den värsta värken och svårigheterna att röra mig försvinner under natten 
så fortsätter jag att gå, jag har ett behov av att röra på mig,
jag mår psykiskt bättre efter det jag tagit mig ut på promenad med the dogs.

Men vissa kvällar då kroppen skriker av smärta och jag knappt klarar av att röra mig då funderar jag allvarligt på om jag är dum i hela huvudet...





Har jag nu tagit faan i båten så ska jag ro hen i land oxå 😉

Lyckas jag nå mitt mål... 30 mil till Midsommardagen ja då blir jag glad 😊

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Stoooora applåder härifrån, och ett vrål med HEJA-HEJA-HEJA!!! Du grejar det! :-)

Days by Johanna sa...

Du kommer fixa dig. Jag hejar från skåne på dig. HEJA HEJA!!! =)

BP sa...

Klart du fixar det! Lätt som en plätt! Instämmer med Ama och Johanna och hejar på dig från Täby:-)

Days by Johanna sa...

men åh nu ska du inte vara så petig på sniglar och snäckor ;) lyssna nu på specialpedagogen haha,

znogge sa...

Nu är du verkligen nära så fortsätt att kämpa! Även om kroppen protesterar så verkar du må bättre av promenaderna och behovet finns. Den enkla sanningen är att motion är bra och promenader med fyrbenta vänner är perfekt vardagsmotion!

Kram!

Kattis sa...

Du fortsätter att imponera och är övertygad om att du kommer nå målet, du verkar få sånt gjort som du bestämt dig för!☺ förstår precis hur du menar, att röra på sig gör verkligen underverk för psyket!

Hoppas du får en bra tisdag och mindre regn än jag har!�� Kram

TantGlad sa...

Promenader är ju stärkande för hälsan. Skönt att gå lite, åsso bullen då som du har med dig...mysigt.

Duktig är du!

STOR KRAM!

Ama de casa sa...

Gillar din header jättemycket! Klockren, typ. Fast utan det där med "Klock" på själva bilden då :-D

Ha en skön dag!

Annie sa...

Ah jag håller med dig helt, röra på sig o träna gör underverk för det psykiska måendet! :)

Känner igen mig lite i dem raderna .. ;) men ändå gör det så mycket att vara aktiv ;)

Hoppas du har en hyfsad/bra dag :)

Sv: Tack, kul att höra! :) det va gott ;)

Kram

Therese sa...

Herre Gud så duktig du är 👏🏻 Jag är sjukt imponerad då kag själv bara fastnat i en nedåtgående spiral vad gäller motion och hälsa... värk och sömnbrist gör att jag prioriterar fel mot bättre vetande :-( kramar!