torsdag 10 augusti 2017

Det kan tyckas att jag gnäller... ☠️

Ett sämre mående... 




Sedan vi kom hem från Sollefteå... ja inte direkt så där pang boom 😏
men senaste veckan har ju mitt mående blivit sämre,
det har Ni hört förr 😐 mitt mående är ju väldigt upp å ner, tyvärr 😑



Det som faktiskt känns som ett nederlag är att jag nu senaste fem,
sex dagarna har fått öka mitt tablettintag,
jag som varit glad att jag klarat mig utan värktabletter under stor del av juli månad,
jag har tagit max en Citodon + Alvedon ibland, men som sagt...
större delen av tiden från midsommar till slutet av juli har jag varit nästan helt utan värktabletter.

Nu ja sedan i söndags, så är jag uppe i max dos - eller jag tar tre Citodon + tre Alvedon dygnet,
jag har liksom inget val... det handlar ju om att överleva, fortsätta fungera hyfsat normalt.

Nu när jag vaknar, oftast omkring 10, halv 11 så har jag redan så pass ont,
kroppen värker och jag har svårt att röra mig, kan knappt gå ner för trappan från sovrummet,
sedan blir det lite bättre, kombinationen tabletter + rörelse gör att kroppen blir mindre bråkig.

Fram på eftermiddagen, mot kvällen... så där omkring 18 - 19.30 ja då är jag helt slut som människa,
utan tabletter så hade jag inte lyckats hålla ihop och fungera hjälpligt,
visst jag är tjurig å envis, det är en tillgång 😉
men vissa promenader med the dogs är nästan outhärdligt, jag går på ren jäkla vilja.

Min hälsena... ja den vänstra, som strax efter midsommar fick diagnosen "inflammerad hälsena",
är fortfarande inte okey, skulle väl vilja säga att det faktiskt är femjävligare nu än då 😟
troligtvis påverkar detta onda mitt mående på ett negativt sätt.

Om jag nu trodde, ja om jag på nått viss inbillade mig att jag skulle få adekvat hjälp,
ja då skulle jag absolut ringa Sjukstugan å försöka få en läkartid...
men min erfarenhet 😞 ja Ni vet ju oxå...

Hur som haver, YES jag vet detta var inte nån kul läsning. Tyvärr.

Men just nu för tillfället så har min Inbillningsfriskhet gått över...
meen jag jobbar på ett bättre mående 😏


























Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

Annie sa...

Tråkigt för dig med måendet! hoppas det vänder lite snart<3

Sv: Ja hoppas det känns lite bättre för oss båda snart!

Kram

"LillaSyster" sa...

Fy så jobbigt. Jag kan bara hålla tummarna för att det vänder till det bättre fort. Kram

znoggehr sa...

Men din stackare! Hoppas att det vänder snabbt så att dagarna blir bättre <3

Kram

BP sa...

Det är din blogg och där får du alltid skriva av dig. Den fungerar ju som en ventil för dig! Hoppas dock att ditt mående blir betydligt bättre snart!

Maria sa...

Jäkla skit då!! Hoppas det vänder typ nu!
Kram

Kattis sa...

Men usch då, låter absolut inge kul! Håller både tummar och tår för att det vänder till det bättre snart igen för dig!<3
Kram

Ami sa...

Hoppas verkligen att det snabbt vänder igen!
Krya på dig kram!

Veiken sa...

Tråkigt, tråkigt! Det är i alla fall tur att det finns tabletter om man mår jäkligt dåligt! Hoppas att det vänder snart! Stor kram

Nilla sa...

Men så jobbigt, hoppas att det vänder typ nu med en gång. Kram