måndag 7 augusti 2017

Ett steg framåt blir till kilometer


Hur har det gått... första veckan avklarad 😊

En sak som är säkert är att det är svårt,
vansinnigt svårt att få ihop tillräckligt många steg,
då det gäller att gå x antal km så är det enkelt,
det går att påverka... om inte annat så tar man faan i båten å ror för livet 😏
men antal steg kan jag icke påverka genom tjurskallighet å att vara envis som synden 😉
8 tusen steg är relativt lätt att uppnå, men 12 tusen steg det är svårare.

Då vädret varit som vädret nu är så blir det inte direkt så långa promenader,
det känns icke skoj att vara ute i regn å åska,
denna vecka har vi typ inte haft en enda dag utan regn.

måndag 31 juli - 11043 steg 

65 minuters promenad med the dogs




 

 

 tisdag 1 augusti - 8547 steg

50 minuters promenad med the dogs 





  onsdag 2 augusti - 7943 steg

35 minuters promenad med the dogs 




torsdag 3 augusti - 13084 steg

75 minuters promenad med the dogs

💥

 









fredag 4 augusti - 11620 steg 

 70 minuter promenad med the dogs






Lördag 5 augusti - 9531 steg

70 minuters promenad med the dog





söndag 6 augusti - 11762 steg

djurparksbesök
35 minuters promenad med the dogs









Diskuterade detta nya mål med en person som typ dumkallade mig,
antal steg hade ingen som helst betydelse,
det var ju bara larvigt... "varför skulle just 10 000 steg vara så bra?"

Hur som haver... jag fortsätter att gå 😊

För min del är målet en anledning till att försöka förbättra mitt mående,
på sätt å vis är målet oviktigt, det är resan mot målet... promenaderna som räknas.

Alltså YES jag fortsätter en vecka till 😊 

8 kommentarer:

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Du är så duktig som orkar gå :)

znogge sa...

jag tycker att du stegar på bra :D

Kram

"LillaSyster" sa...

Jag tycker du jobbat på bra! Lyssna inte till den där tokstollen. Blir det minus grader går dahlian åt skogen, jag skulle ta in den el sätta den frostfritt ☺ kram

Ama de casa sa...

Jag har 10.000 steg som mål och jag tycker att det är peppande! Har jag glömt stegmätaren (numera mobilen) hemma så vill jag bara gena hela tiden :-D

Anders har 12.500 som mål, men har får skylla sig själv ;-)

Jag tycker du har traskat på jätteduktigt!

Therese sa...

Du gör det skitbra 👍🏻👌🏻Super impad!!! Och visst är fet hagel dom ligger kvar på några av bilderna?! Ser vårlikt ut... kram

Days by Johanna sa...

Härlig utmaning, kul och utmana sig på det sättet med och inte bara i km utan i steg!

Det blev mycket riktigt värmeljuds på ikea, kan man åka dit utan handla det? : Men inga servetter, men nattduksbord, korgar, blommor och krukor :)

BP sa...

Helt fantastiskt! Å du, lyssna inte på sådana idioter/glädjedödare/besservissers som "förstår sig" på allt, men kan ingenting. Klart du fortsätter!!!

Kommer inte riktigt ihåg, men om du har en steglängd på 60 eller 70 centimeter så kan du ju räkna ut själv hur fantastiskt långa sträckor du har gått.
Stort GRATTIS!

PS. Hatar folk som måste tala om för mig hur jag ska, eller helst inte ska göra... DS.

Veiken sa...

Du går verkligen långt. Många härliga steg i fina omgivningar! :) Kram