onsdag 9 augusti 2017

Ner och upp, upp och ner


Mitt mående de sista dagarna har verkligen varit ner å upp, upp å ner,
det kan kännas bättre på förmiddan för att sedan bli sämre å framåt kvällen vara dåligt.

Skyller på vädret 😏
jag tror inte vi haft en enda dag sedan Midsommar helt utan regn,
det är typ: Rätt som det regnar så kommer det en skur 😉

Förutom detta eviga regnande så mullrar åskan mer eller mindre var dag.

Jag är ju oerhört väderkänslig och mår sämre vid lågtryck å gråväder,
men allvarligt så vet jag inte om jag helt kan skylla på vädret.

Det finns väl även vissa andra faktorer som påverkar mitt mående.

Sedan lördagskväll så har jag alltså mått sämre,
både mer värk, trötthet och ja jag är inte helt påslagen 😏

I måndags var jag otroligt social för att vara jag,
å Yes det påverkar ju mitt mående,
även om det är trevligt så blir jag så trött,
hjärnbrist och rent allmänt helt slut som människa.

Att sitta på rumpan å prata i x antal timmar kostar mig energi,
energi som jag inte riktigt har... 
jag tar liksom ut mer från kontot, övertrasserar å det blir minus.

Igår tisdag var det ännu en dag som tog mer energi än vad jag hade,
två dagars övertrassering = är två dagar för mycket,
men ibland går det inte att välja, det är bara att ta det som det kommer.

Nu tror jag ju att även söndagens Djurparksbesök 
oxå är delaktig i det sämre måendet,
men eftersom vi lovat Elin ett djurparksbesök sedan Midsommar 
så var det nu bara å gilla läget, 
har vi lovat så har vi lovat å det man lovar sitt barn det ska man hålla,
YES det är min uppfattning.


 


Helt otroligt så närgången detta Lodjur var, han vaktade stängslet och fräste,


Hur som haver idag är det onsdag och idag tänker jag typ göra ingenting,
eller jag har då inte planerat något speciellt.

Elin är med sin kompis Nea å de skulle eventuellt bada,
inte för att det är så jäkla varmt... men bäst att passa på då det inte regnar eller åskar.

6 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Du har regn och här är värsta torkan..... tror att det regnade typ en gång under juli och vi har haft några skurar nu i augusti. "Ladda dina batterier" idag så att du orkar med resten av veckan! Kram

znogge sa...

Sommarens väder är verkligen upp och ner! Ena sekunden kan det vara soligt och fint och sedan så kommer ett slagregn. Totalt omöjligt att planera någonting! Tyvärr.

Kram och krya på!

BP sa...

Ditt mående är alltså lika upp och ner som vädret den här sommaren med andra ord...
Hoppas innerligt att du får några fler soldagar utan en enda droppe regn! Härligt förresten med dagar där man inte gör någonting, det behövs ibland även om man är frisk faktiskt.

Nilla sa...

Jag håller med man ska hålla vad man lovar barnen men du får ju inte glömma bort att vara rädd om dig. Kram

ullie sa...

ja gumman ja håller med såndär tar för mycket energi o vi är för väder känsliga kunde inte sagt det bättre själv . bara att man har dagar då vi inget gör såna dagar blir mer när allt återgå till vardagen igen

skickar styrke krya kramar till dej fina vännen min o va rädd om dej

Kattis sa...

Då håller jag tummarna för att gårdagen gav dig möjlighet att fylla på energin lite igen, vet precis hur det är att behöva ta ut mer energi än vad som finns!<3 men wow vilket oblygt lodjur lär jag säga...har aldrig sett ett vara så nära och framme tidigare.
Kram