onsdag, oktober 04, 2017

Idag... tandläkarbesök



 


Trots min tandläkarrädsla så kontaktade jag Folktandvården förra veckan,
tandsköterskan som svarade är väl medveten om min rädsla så hon blev förvånad 
över att jag hörde av mig frivilligt å ville ha en tid.

Jag är ju så jäkla rädd att jag mår kräkilla... ångest å panik.


Men då jag berättade om att jag misstänker en ny infektion,
att jag vill att tandläkaren ska kolla upp mitt problem å se ifall det ska åtgärdas,
jag är livrädd det ska bli som förra gången...
ja Ni som följt mig en längre tid vet ju hur rädd jag är för tandläkaren,
och att jag för typ 1 1/2 år sedan fick operera bort en tand 
samt att det sedan blev komplikationer,
att trots jag påtalade för tidigare tandläkare att något är fel 
så tog det x antal år innan det blev åtgärdat å då hade det ju gått för långt.
Jag är så jäkla rädd att det ska bli en repris... 
jag vet inte om jag klarar av en ny omgång "Operation tandhälsa".

Jag misstänker en infektion eftersom mitt mående är sämre,
jag är typ trött... ja alltså typ trött å hängig som man är då kroppen är i olag.

 

Symtom vid infektion

Om man känner sig hängig och sjuk
- kanske har feber och värk -
ja då kan en infektion vara på gång.

Feber är det vanligaste symtomet på att kroppen drabbats av en infektion.

Trötthet, yrsel, huvudvärk, utslag eller kräkningar förekommer också ofta.

Många infektioner ger som regel symtom från den kroppsdel där infektionen sitter,
till exempel halsfluss eller urinvägsinfektion,
medan andra infektioner bara ger feber och allmän sjukdomskänsla.

Alla symtom beror dock på att kroppens immunförsvar reagerar på infektionen.

Så 12.30 ska jag sitta hos tandläkaren å förhoppningsvis får jag hjälp.

12 kommentarer:

Ama de casa sa...

DUKTIGA DU!!! Himla starkt att ta tag i det trots din stora rädsla! Håller tummarna HÅRT att allt går bra idag!
Kram

Ami sa...

Duktigt av dig!
Det kommer att gå bra, det är jag säker på!
Kram och lycka till

Nilla sa...

Lycka till <3 kram

"LillaSyster" sa...

Jag hoppas inte att din tandläkare ser ut som på bilden - den kan ju skrämma vettet ur vem som helst. Jag är som du, ringer inte gärna dit heller, men bättre att gå och kolla innan det drar iväg som förra gången - det vill vi inte ha en repris på. Jag hoppas att du fått hjälp nu. Kram

Kattis sa...

Bra jobbat att boka en tid trots din rädsla! Håller tummarna för att du får en bra tandläkare och att besöket går bra!☺
Kram

Therese sa...

Håller tummarna att det gått bra 💕

BP sa...

Hoppas verkligen att det gick bra för dig idag. Men hur det gick lär jag ju få veta imorgon.
Har ingen tandläkarskräck. Brukar somna in stolen både hos tandläkaren och tandhygienisten. Så jag delar med mig av mitt lugn till dig, så att du blir av med skräcken...

Hanneles bokparadis sa...

var också hos tandläkaren idag, bara en gammal lagning som lossnat

BP sa...

Eftersom du kommenterade mitt inlägg så måste du ha överlevt tandläkarbesöket i bra tillstånd:-) Å det är jag glad för:-))))))

BP sa...

Svar: Fingerkaktusens blomma luktar inte alls. Men jag hade en porslinsblomma för många år sedan - å den stank. Så den rök om man säger så;-)

ullie sa...

men nä åhh gumman jahoppas att du har fått hjälp så du slipper må dåligt
ja AVSKÄYR tandlkaren så att ja går inte ens dit vargar inte säga att en tand gått sönder där fram o ja snart kanske måste ja di me kan ju inte va tannalös

håller tummarn för dej finaste <3 kramar om

znogge sa...

Så bra av dig! Själv avskyr jag att gå till tandläkaren och avbokade återigen min tid. Inte bra alls...

Hoppas allt gick planenligt.

Kram