torsdag, oktober 05, 2017

Igår onsdag - gårdagens tandläkarbesök, uppdatering


Jo Meen Yes 😶 jag överlevde gårdagens tandläkarbesök 👍

Anledningen till detta besök var att jag fått ett sår i munnen,
ett ont sår som skaver och irriterar.
Så jag hade liksom inget val, jag var tvungen att försöka få nån hjälp...
ont i munnen är fruktansvärt, direkt plågsamt.

Fick lära mig ett nytt ord igår,
munbotten 🤔 såret är typ i munbotten 😞😥

Det betyder svåråtkomligt 😞

Antingen kan det vara en visdomstand som har tänkt bryta sig fram på omöjlig väg 🤔
eller kanske jag ätit något vasst som skavt upp detta stora sår 😥

Undersökningen var icke direkt lättsam, det var aningen problematisk att komma dit
eftersom tungan typ var i vägen 😛

Antibiotika, bakteriedödande och smärtstillande salva å blir det icke bra/bättre till måndag
så blir det Lycksele Sjukhus för vidare undersökning/behandling










Bjuder på två bilder från igår eftermiddag...

Jag gillar himlen...


Skickat från min iPhone

10 kommentarer:

Amanda Jona [FOTOGRAF] sa...

Men usch då, krya på dig!

Ama de casa sa...

Håller tummarna på att det du nu har fått kommer att hjälpa så det går över utan vidare åtgärder!

Himlen var vackert dramatisk :-)

Ami sa...

Hoppas det du har fått ska hjälpa till att läka det!
Kram

znogge sa...

Usch, så jobbigt men bra att du sökte hjälp. Det enda alternativet. Hoppas antibiotikan har avsedd effekt.

Kram

Annie sa...

Ånej vad jobbigt med ont och munbesvär :/
Hoppas det känns något bättre nu :)

Sv: Tack<3 jag förstår vad du menar.
Vart faktiskt en akuttid på Hc igår. Orken är borta.

Kram

BP sa...

Du ser! Ingen borr åtminstone;-) Nu håller jag tummarna att medicinen hjälper, så att du slipper vara rädd för ytterligare behandling.

Molnformationerna är fantastiska och riktigt dramatiska:-)

Veiken sa...

Fy attan. Jag håller tummarna för att såret läker snabbt som ögat. Läckra bilder. Kram

"LillaSyster" sa...

Då hoppas vi att den här antibiotikan biter på det så du slipper fler tandläkarbesök på ett tag. Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Men du usch och fy :(. Sånt där är inte kul alla, det gör ju så ont i munnen med :(, även i plånboken efter besök hos tandläkaren :/

Nilla sa...

Men vilken otur du har. Kram