lördag, oktober 07, 2017

Lördagen i bild đŸŒ€

Hemma pÄ vÄr gÄrd vid 12 tiden, plus 4 och sol


Elin utanför huset dĂ€r C & R bor ihop med sina tvĂ„ kissmissar 😊


C utanför huset dÀr hon bor,
efter dagens shoppingrunda... 
Jo YES vi hann med bÄde Salig Röra och
KlĂ€dförsĂ€ljning pĂ„ Kulturhuset 😊

Jag shoppade ett gÀng olika pryttlar pÄ Salig Röra,
kostnad 25:- helt acceptabelt 😉

Hela dagskassan pÄ Salig Röra gick idag till VÀrldens Barn insamlingen.




Elin och Casper... lite mobillek 😉
Elin stannade hos R och kattorna dĂ„ jag Ă„ C var ut pĂ„ vild Ă„ crazy shopping 😊
NĂ„gon R fastnade dock icke pĂ„ nĂ„n bild...  


Casper Ă€r min favorit-kissemiss, han Ă€r bĂ„de lurvig Ă„ go 💖
NÀr det gÀller kissmissar fÄr man gilla en lite mer Àn den andra,
dÄ det gÀller barn Àr det dock big no no
Casper Ă€r lite lik den katt jag hade dĂ„ jag bodde hemma... 
troligtvis dÀrför jag tycker att han Àr extra fin


Plus 3 och kyligt, det luktar snö i luften... klockan Àr omkring 18.00

Uppdatering gÀllande sÄret i min mun,

Ont i munnen,
jag tycker icke det kÀnns som om sÄret blivit direkt mindre,
dock har svullnaden i ansiktet/kinden gÄtt ner
och jag Àr inte lÀngre lik en hamster.

Jag hoppas verkligen att det blivit bÀttre pÄ mÄndag kl 13
dÄ jag ska tillbaka till tandlÀkare,
jag Àr icke speciellt intresserad av att hamna pÄ Sjukhuset...
att bli sövd kÀnns icke skoj.

För övrigt...jag mÄr krÀkilla, illamÄende Ä ont i magen av antibiotikan,
detta gör att jag helt lÄter bli att Àta...
efter dagens shoppingrunda och födelsedagsfirande somnade jag vid 19tiden,
vaknade lagom sĂ„ dĂ€r omkring 20.30 dĂ„ C kom med gĂ„vor till mig 💖

Skickat från min iPhone

4 kommentarer:

BP sa...

Snacka om ett "konstigt" inlĂ€gg. Älskar ju sĂ„dana inlĂ€gg helt i stil med namnet av min egen blogg;-)

Du mÄste iaf ha mÄtt riktigt bra under dagen med tanke pÄ vad du har hunnit med - Ä att fota sÄklart!

Men sÄ Àr jag ju lite trög ibland: Elin stÄr utanför vÀrldens kÄk som skulle kosta ett antal miljoner hÀr i stor-nollÄtta, ÄssÄ stÄr C utanför en "normal" hyreslÀnga, dÀr hyrorna hÀr skulle vara större Àn 10 000 i mÄnaden.

Dessa tvÄ bilder fÄr jag inte gÄ ihop, men jag Àr ju som sagt aningen slö i skallen ibland...

Ett klokt beslut av Elin och R att stanna hemma medan du och C shoppade. Min man hade valt samma alternativ;-)

Å nu hĂ„ller jag tummarna att nedgĂ„ngen svullnad Ă€r lika med skippat besök pĂ„ Lycksele sjukhus!!!

Therese sa...

HĂ„ller tummarna att sĂ„ret börjar lĂ€ka ❤️ Och nyfiken pĂ„ fynden pĂ„ salig röra! Jag fyndade i stugan istĂ€llet 😊

znogge sa...

TyvÀrr har antibiotika en baksida ocksÄ. Jag brukar aldrig kunna Àta heller :-(

Ama de casa sa...

Usch vad jobbigt det lÄter med medicineringen, men hoppas verkligen att den har hjÀlpt tills i morgon!

Jag hade samma undran om det dÀr huset (husen?) dÀr C bor, men sen gick jag in och kollade ditt svar till BP, sÄ nu fattar jag :-)

En trevlig lördag (bortsett frÄn ditt mÄende dÄ) och en superfin katt!

Hoppas du mÄr bÀttre idag.