tisdag, oktober 10, 2017

SMHI går nu ut med två klass 1 varningar för snöfall i länet.


SMHI varnar för halka och blötsnö



SMHI går nu ut med två klass 1 varningar för snöfall i länet. 


Under både tisdagen och onsdagen väntas snö, 
som mestadels består av blötsnö nå länet och det finns risk för halka på vägarna.

I Västerbottens inland varnar nu SMHI för att det under tisdagseftermiddagen kan komma snöfall.


Det är främst i den västra delen av inlandet som mestadels blötsnö
kan falla fram till onsdag morgon och enligt SMHI rör det sig om 2-5 centimeter snö.


Enligt varningen finns det risk för halka på vägarna.

Den andra varningen som SMHI utfärdar rör södra Lapplandsfjällen i Västerbotten.


Här väntas från och med tisdagskvällen snöfall som kan ge 2-7 centimeter snö.


Under natten och onsdagsmorgonen övergår snöfallet till blötsnö.


Även här varnar SMHI för att det finns risk för halka på vägarna.


8 kommentarer:

Nilla sa...

Blörk, lite väl tidigt med snö va? Vi har haft frost här i några nätter nu, det räcker ;-) kram

znogge sa...

Aj då, inte snö och halka redan nu väl... På tok för tidigt om man frågar mig.

Ama de casa sa...

Huvvaligen... Ta det försiktigt!

Jag minns i ungdomen när jag hade varit på en efterfest hos en kompis som mestadels höll till i källarplan. När jag skulle gå hem så höll jag på att slå ihjäl mig på bron - den var full med snö, och hade inte varit det när vi gick in. Det var den 8:e oktober... Minns datumet för det var min mammas födelsedag.

Undrar varför jag har dragit mig så långt söderöver? ;-)

"LillaSyster" sa...

Nej, nej, nej inte snö redan. Vad du än gör skicka det inte söder över, jag hinner inte gräva upp mina dahlior den här veckan. =) Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Åh fy och samtidigt vet jag ju att snart blir det samma här. Jag är inte så mycket för vintern. Fast önskar nog lite smått ändå att en riktig vinter kunde leda till en riktig sommar nästa år. Man får kanske önska?

Therese sa...

Japp, var ut å kvällspinkade Eroz och han var lite brydd på det där vita, men mest snöblandat regn ännu...
Måste erkänna att böckerna redan hunnit gå upp i rök, men porslin, trä/näver och koppar ska iväg på tur och retur. Är ju själv en porlinsnörd så mycket har jag behållit men finns en del kvar i form av temuggar bla, ska jag spara det till dig? Kram

BP sa...

Tycker väldigt synd om dig och alla andra som bor i de drabbade områdena. Efter denna bedrövliga sommar borde ni verkligen fått vintern några månader senare...

Kattis sa...

Men blä för snö och halka...vill inte att den tiden ska komma. Gissar dock på att det inte långt borta för oss heller!��

sv: Ja du får definitivt se andra filmen tycker jag!��