torsdag, oktober 12, 2017

Torsdagen tillbringades delvis i bilen

 

Kvalitén på bilderna är dessvärre dålig, tagna genom bilrutan.


Vi lämnade Åsele vid 13 tiden å körde till Södra Tresund,


Tresund är en by i Vilhelmina Kommun belägen invid Vojmsjön. 
Byn består av två delar,  
Norra Tresund på Tresundnäset och Södra Tresund på andra sidan sjön. 
De första gårdarna låg i Södra Tresund, 
där tillstånd till ett nybygge beviljades 1796.


Jag hade faktiskt förväntat mig snö...
å jo visst fanns det snö på sina ställen men ytterst pyttelite.

Igår hade de haft 1 dm snö...
men då temperaturen låg runt + 4 å det regnade försvann snön till idag.


Gråmulet Vilhelmina där någon ombyggnad eller vad det är pågår,
en lyftkran mot skyn... trist å tråkigt väder.


På väg hemåt... en dagsutflykt på drygt 20 mil.
Typ 3 1/2 timme i bilen.

Medan jag å J var på äventyr så gick Elin till morfar & mormor efter skolan.

Nu, kl 18.15 ska Elin vara på Stallet för veckans ridlektion.

Efter det jag lämnat Elin på Stallet ska jag hämta R som ska komma å låna en bil av oss.

Sedan jag hämtat hem Elin från Stallet vid 19.30 så har jag inte tänkt göra något mer idag.


Skickat från min iPhone

6 kommentarer:

Villa Freja sa...

Trots brist på snö ser det mysigt ut. Kram

Ama de casa sa...

Jag tycker faktiskt att snö är finare än regn, men INTE när man ska köra bil.
Efter allt det där är du klart värd att sjunka ned i soffan om en dryg kvart :-)

Nilla sa...

Så tråkigt väder. Här har det blåst halv orkan. Kram

BP sa...

Då har vi haft samma skitväder idag, minus snön då.
Uppskattar lyftkranen som du förstår:-)
Å då du och J var på vift hela dan så utgår jag ifrån att du känner dig bättre idag, å det är jag glad för!!!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Mysigt att åka iväg lite :). Spännande att det kommit lite snö för er om det försvunnit :)

ullie sa...

dargarna går så fort tråkigt med vädret när ni va iväg hade varit bättre med sol
jo jag såg ju du skrivit men minnet =) ha ha

tänkte inte på att du inte fick äta det annars har det hjälpt mot mycket faktiskt

mysigt att va iväg bara ni man behöver egetdi även i fall det är i bilden

kram på dej min fina o hoppas nu å får en bättre fredag utan regn vi har stor minte skoj heller kramiz