onsdag, oktober 11, 2017

Vad jag läser 2017



En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)

5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)

9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV

13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13)

17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 15)
 20. Häxan av Camilla Läckberg (vecka 17)

21. Orten av Joakim Zander (vecka 17)
22. På sex meters djup av Denise Rudberg (vecka 18)
23. Tvinga mig av Lee Child (vecka 20)
  24. Skymningens barfotabarn av Anna Jansson (vecka 21)

25. Bambi av Mons Kallentoft & MarkusLutteman (vecka 23) 
26. Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant (vecka 25)
27. Det förlovade landet av Mari Jungstedt (vecka 25) 
28. Mörk jord av Ann Cleeves (vecka 26)

29. Upp till toppen av berget av Arne Dahl (vecka 29)
30. Huset vid havet av Nora Roberts (vecka 30 Sollefteå Camping)
 31. Mörkertid av Lars Pettersson (vecka 32)
32. Svart som natten av Ann Cleeves (vecka 32)

33. Vita nätter av Ann Cleeves (vecka 33)
34. Blot av Håkan Östlundh (vecka 34)
35. Pappas pojke av Emelie Schepp (vecka 35)
36. Skuggan av ett tvivel av Peter Robinson (vecka 37) 

38. Stora stygga vargen av Nele Neuhaus (vecka 41)


Stora stygga vargen 


Uppföljaren till succédeckaren Snövit ska dö

 

😊

 

   Övrigt jag läser...



  1. 21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones  
  2. Superhälsa, Friskare, fräschare livsstil med recept från LA av Marita Karlsson  
Superhälsa! : friskare, fräschare livsstil med recept från LA (inbunden) 

 Följ med på en roadtrip längs Kaliforniens kust 

 den hälsosamma maten och livsstilens mecka.

😊

 

Vad jag läser för Elin 2017 

 

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn
  • Ishavspiraterna av Frida Nilsson
  • Häxan och lejonet av C.S Lewis
  •  Boken om Mademoiselle Oiseau
  • Nalle Puh 
  • Agnes Cecilia en sällsam historia av Maria Gripe
  • Teskedsgumman  av den norske författaren Alf Prøysen
  •  Handbok för Superhjältar


Just nu läser jag LasseMajas Detektivbyrå Hotellmysteriet för Elin



LasseMajas Detektivbyrå - Hotellmysteriet

10 kommentarer:

znogge sa...

Din pågående bok får jag direkt göra en notering om. Har ju läst den första...

Kram

ullie sa...

hur mår du nu gumman då ??
gardinen va fin glömda ja säga vännen

du får gå in o kika på min sida ja orkade inte svara på kommentarer igår o inte innan idag så du måste se hemma hos min kompis då fattar du att ja vill göra om =) =)

BP sa...

Läste Nele Neuhaus första bok som gavs ut i Sverige "Snövit ska dö" och den var skitbra. Nu väntar jag på att hennes nya bok kommer ut som pocket. Ja, jag har en diger lista av böcker som jag väntar på att de kommer som pocket, bland annat Millennium seriens femte...

ullie sa...

ja knas mej såg inte din andra kommentar att du kikat inne hos min vän nilla
ja min ebba gillar hennes ebbas rumdet va det som va grått o så fint
de hette liksom stor eba o min va lill ebba o nu är ju hennes ebba 17 så ja du förstår lite äldre men min ebba blir ju galen mamma ja vill ha rum som henns ebba o ja säger ja du har ju grått o vitt =) ja du fattar

Kattis sa...

Åh du kommer lätt hinna 52 böcker i år tror jag. Stora stygga vargen verkar som en intressant bok, eller hur gillar du den?

Skönt ni slapp snön denna gång kanske...ibland kanske det är trevligare än detta eviga regnande kom jag precis på!��

Kram

Ama de casa sa...

Måste kolla upp dom där sagoböckerna. Ja, Snövit och Stora stygga vargen då :-)

Ama de casa sa...

Sådärja. Kollat. Just nu finns i alla fall Snövit på bibblan som e-bok :-)

Veiken sa...

Du är helt fantastisk när det gäller läsning (också) Jag älskar att du läser så mycket för Elin! Hon kan vara glad som har dig till mamma! Kram

Felicia sa...

Underbart! Nästa år ska jag också försöka mig på en i veckan :)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Åh :). Jag ska unna mig att läsa under höstlovet :)