onsdag, november 08, 2017

Äggfasta - dag 3


Hur har det gått tänker Ni kanske?

 

Än så länge är ju inne på tredje dygnet rullar det på helt okey, inga problem så här långt.

Eller joo jag har haft väldans benkramp i natt och i morse,
höger ben krampade då jag sträckte ut det medans jag sov, 
mindre kul att vakna av kramp.

Nu kan jag kanske icke skylla på min diet... benkramper hade jag ju redan innan.

Jag har i alla fall beställt supermagnesium på nätet... 
hur bra vet jag ju icke förrän jag testat 😏
men det brukar ju höra ihop benkramper och magnesiumbrist.

För övrigt så håller förkylningen sig fast och jag har fått bihåleinflammation,
jaa jag har ställt diagnosen själv 😞 men jag vet ju hur det känns 😐
jag brukar typ 99 gånger av 100 få bihåleinflammation då jag blir förkyld.

Nu idag är Elin hemma från skolan, hon hostar, snörvlar och har feber,
kanske inte helt oväntat och egentligen borde väl hon varit hemma redan i måndags,
men jag tänker att Elin själv känner när det icke längre funkar.

Elins bästa kompisar har ju varit förkylda senaste veckan 
så jag visste ju vad vi hade att vänta 😏

Igår tisdag höll jag mig inte riktigt till planen,
jag åt nämligen en banan,
C frågade mig om jag fick det 😏


För övrigt så blev det samma lika som i måndags,
dock något mindre ost...det var ju därför jag åt en banan 😏

 

Och för att ingen ska behöva tro att J & Elin blev utan mat kan jag berätta att jag gjorde Norrländsk specialitet 😉 köttsoppa med klimp, dessutom så åt även C ihop med J & Elin.

Men jag tänkte igår att en anledning att jag ger upp å äter det jag kanske helst inte skulle äta sju dar i veckan är ju enkel, eftersom J & Elin inte vill äta mat som inte är den mat vi alltid har ätit så återgår jag efter ett tag då jag mår bättre å äter i princip samma lika mat ur bekvämlighet,
jag ids inte längre laborera med egen mat jämsides med mat jag lagar till J & Elin.

Men jag kan kanske hitta en medelväg 😏
jag funderar å tänker... möjligtvis kan det bli lättare i framtiden om jag har en strategi.

Som ett 


har jag faktiskt blivit mindre svullen om magen och känner mig icke lite uppblåst 😏


Dessutom så har jag faktiskt mindre ont i magen och jag har minskat i vikt 😉



Även om viktnedgången i sig har sekundär betydelse så är allt positivt bra 😊
det gör ju att det känns som en mening att fortsätta kämpa,
jag vill ju helst må bättre och orka vara lite mer aktiv än jag varit senaste veckan.

  

Anledningen till att jag har the dogs är ju inte att jag ska ligga inne å känna mig sjuk medans de tillbringar sin tid i hundgår'n, det är ju inget liv för nån av oss tre.

9 kommentarer:

Annie sa...

Men vad bra att du har mindre ont i magen, skönt för dig :)
Hur länge ska du köra med denna diet?

Hoppas du får en hyfsad/bra dag<3

Nilla sa...

Det är svårt när man behöver göra flera olika alternativ till middag. Så har vi haft det här också, vilket betyder att jag gärna slarvar med min egen middag �� kram

Veiken sa...

Det är inte lätt att lägga om matvanor och att gå på diet kräver en stark kvinna! Precuis det du är- Heja dig. Kram

Ami sa...

Hoppas du kommer att känna dig bättre nu med den här maten!
Kram

"LillaSyster" sa...

Skönt att du mår bättre, men jag förstår det där med att laga olika mat.... det är så jobbigt när inte alla kan äta lika. Då får ni krya på er och vanlig kaviar kan hjälpa vid kramp om du nu äter det?? En blöt/kall handduk i knävecket kan göra att krampen släpper fortare har jag hört - bara att testa. Kram

znogge sa...

Men jag tycker ändå att det låter lite hoppfullt och du håller dig till den inslagna vägen. Att laga olika maträtter till middag blir för jobbigt men jag försökte att hitta en medelväg för min del.Ibland gick det, ibland inte...

Hoppas att förkylningarna ger med sig snart.

Kram

Ama de casa sa...

Det känns som du är på rätt väg - håller tummarna att dieten funkar! Du är stark som kan hålla den samtidigt som du lagar gomat åt dom andra. Duktiga du!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Det där med magnesium för du berätta mer om sen :D. Jag brukar ha restless legs och hört att det ska hjälpa med :)
Härligt att dieten tycks funka :)

BP sa...

Tack för din försiktigt positiva och optimistiska lägesrapport! Så kul att höra att din mage redan känns bättre!

Vad gäller förkylningar så är det ju så att när man har barn i förskola/skola då drabbas man minst två gånger per år. Så är det ju tyvärr.

Å nu till dina matvanor. Alltså ärligt talat så tycker jag inte att du ska återgå till "vanlig mat" när du mår bättre. Jag menar då är ju din diet och andra "åtgärder" du kämpar med totalt bortkastade. Om familjen inte gillar äta din mat så får de väl laga sin egen. Det måste väl ändå vara viktigast och ha högsta prioritet att du med din sjukdom mår bra - ja, det tycker jag då...

PS. Kinin hjälper mot kramper i benen. Visserligen receptbelagd, men ändå. Min man åt kinin när han fick benkramper när han var yngre. De försvann totalt - kramperna alltså. DS.