fredag, november 10, 2017

Dagen efter fyra dagars äggfasta - fredag


Det blev fyra dagar med ägg, ost och banan... 

ja förutom kaffe, te och Ramlösa 😊


 

Men även idag så har jag faktiskt ätit ägg till frukost/lunch ihop med dagens första tabletter,
eftersom Elin är fortsatt förkyld och hemma från skolan tog jag sovmorgon idag,
finns ju ingen anledning att kliva upp strax före kl 7 om vi ändå inte har någon tid att passa.

Helt ärligt så har det rullat på bra denna vecka,
har inget direkt negativt att säga... jag har mått okey,
jaa så okey jag nu kunnat må med förkylning/bihåleinflammation i full gång.

Jag har inte varit hungrig å jag har inte varit mer illamående - snarare mindre - än vanligt.

Det där extrema sötsuget eller vad jag ska kalla det som infann sig i onsdags var faktiskt endast en engångsföreteelse, så vare sig det var bananen som triggade igång suget eller inte så kändes det faktiskt helt okey igår torsdag å detta trots jag även då åt en banan.

Jag har ju varit synnerligen oaktiv senaste veckan, ja sedan jag kom hem förra onsdagen från bussutflykten med min mor har jag inte gjort mycket, nu hör ju det med förkylningen,
men jag har trots allt orkat göra det jag måste även om jag inte klarat att gå promenader.

 

 

Idag fredag känns det som sagt hopp om liv.

 

Även om jag har fortfarande bihåleinflammation och värk i kroppen,
ja det lär jag väl få dras med en tag till om inget under sker,
men trots detta så känner jag mig faktiskt piggare än jag gjort senaste sju, åtta dagarna.

Nu är tanken att jag ska äta mer eller mindre vanlig mat... liberal LCHF,
jag fortsätter att undvika bröd och drar ner på kolhydrater,
men jag har alltså tänkt äta "samma" mat som J & Elin fredag till söndag.

Eventuellt kan det bli en bit farsdags-tårta hos min far på söndag,
lite svårt att tack nej utan att det blir tråkig stämning då föräldrarna tar illa vid sig.

 

Dagens planer är: 

 

Jag ska ta mig ut med Bullen på promenad, jag gör ett försök i alla fall.

Jag ska planera samt handla så vi har till middag idag, i morgon och på söndag,
köpa hem Babybel och Ramlösa så jag har något jag med då J & Elin äter godis/chipskrokar,
funderar på att kanske dippa grönsaker.

Sedan har jag ju tänkt ge mig på detta med Fröknäcke... 

För övrigt så kommer C hit i eftermiddag å då vet jag ju vad vi ska göra.


6 kommentarer:

BP sa...

Det var en riktigt positiv och glad rapport från "Berget":-) Hoppas den liberala LCHF-dieten bidrar ytterligare positivt! Håller tummarna:-)
Dippa grönsaker är ingen dum idé alls. Ett annat snacks jag kan rekommendera varmt är att "fylla" selleristjälkar med Roquefort, grönmögelost eller annan "stark" mjukost. Mums!

Nilla sa...

Vad skönt att du börjar känna hopp om livet igen. Ha en trevlig hel. Kram

znogge sa...

Skönt att det börjar att gå på rätt håll! Dippa grönsaker är alltid gott och ett säkert kort. Dock finns här en påse ostbågar som alternativ ;-)

Kram och trevlig fredag!

"LillaSyster" sa...

Planerat och strukturerat! Det kommer att gå bra. Kaffe med babbel bubbel hela em=) Ha en bra helg. Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Åh stackare med bihålorna :(. Sånt är aldrig roligt, får det ofta själv :/

Ama de casa sa...

Låter som det funkar bra för dig med den där dieten! Synd bara att den där dumma bihåleinflammationen är där och stökar till det...

Hoppas att din lördag blir minst lika bra!