lördag, november 11, 2017

Hund, Norrland, promenader och snö


Det har ju blivit lite dåligt med bilder senaste dagarna, 
alltså dåligt med bilder från promenad med the dogs 😊
så här kommer nu en bildbombning.

25 oktober





 26 oktober





28 oktober




 

29 oktober







31 oktober






3 november




4 november

 


 

10 november





Vädret varierar från höst till vinter vilket gör att det tidvis varit förenat med livsfara att gå ut å gå då det har regnat - regnet har vräkt ner - och sedan fryst på,
som Ni vet föredrar jag vinterväglag och snö denna årstid,
jag avskyr regn, speciellt i november.


7 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Jag har också fått snö..... ha en bra lördagseftermiddag! Kram

BP sa...

Så du kom ut i alla fall! Bra gjort där! Är impad, speciellt med tanke på väglaget. Bilderna med sol och utan snö är underbara. Där har Norrland levererat igen:-)
Här har det varit överraskande fint i tre dagar nu. Dessutom verkar vädergudarna ha bestämt att det bara ska regna under nätterna, vilket passar mig perfekt. Lägg 5-7 plusgrader på det så klagar jag inte - än;-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Det har snöat här idag men inte tillräckligt för att det skulle stanna, jag hade gärna fått en snörik julafton i år :)

Nilla sa...

Härliga bilder. Snö är ju mycket trevligare än regn :-)

Ama de casa sa...

Solen gömmer sig fortfarande där i skogen... ;-)

Duktigt att du har promenerat så mycket trots halkan! Ta det försiktigt bara...

Ha en skön kväll!

ullie sa...

ja har hört om snö regn o blåst o sol så allt i en salig röra runt mej vi har bara haft grått o sol sista halvtimman
du är så himla duktig men ta dej me vovvarna sina rundor heja dej fina

tacos gillar vi massa mumms

ja det blir lite annorlunda me katt som är ute katt våra är ju bara inne men de har mycket plats att springa på
kramar raring o fin söndag

BP sa...

Svar: Usch såååå irriterande!!! Ta en sax och kapa bilderna så att de passar i fickorna. Själv slutade jag 2006 med att stoppa in bilder i fotoalbum. Där fick jag min första Son(n)y digitalpocketkamera i födelsedagspresent av min man. Sedan dess har jag inte framkallat en enda bild i pappersformat.

MEN jag har ungefär tre hyllmeter med gamla fotoalbum i bokhyllan. Meningen var att jag skulle fota av alla pappersfoton och digitalisera dom. Men jag orkar bara inte att ta itu med alla missfärgade bilder. Har iofs negativen kvar men orkar inte skanna in dom. Tusentals bilder...

Nu har jag semestrarna sorterade i olika mappar, men alla andra bilder jag tar dagligen ligger på datorn (+ två backups) i fem osorterade mappar med 10 000 bilder var. Japp, du förstår...

Det kanske var ändå bättre förr med filmrullar på 36 bilder där det kostade dyra pengar att framkalla fotona... Nu öser jag bara på. Så nej, det är nog ändå bättre nuförtiden:-)