söndag, november 05, 2017

Förkylningssöndag


Mår sämre än vad jag anser att jag gjort mig förtjänt av 😏
somliga straffar GUD genast och det där med karma må så vara 😟
men jag vill nog påstå att jag redan sedan tidigare har fått mitt straff å nu borde slippa fler 😕

Tyckte det kändes något bättre mående mitt på dan,
var i väg å handlade å passade på att vara social en stund 😊
kom hem å då var både C& R här så jag fortsatta att vara social 😊
sedan kom Js bror å hans dotter, värsta släktträffen 😊

Ronja, Js brorsdotter som är frisör eller håller på med gesällarbetet, klippte J,
tjänster å gentjänster 😉 Ronja har köpt ett litet hus å J hjälper henne med renovering.

Till vardags bor å jobbar Ronja i Täby/Stockholm, 
men om nått år tänker hon flytta hem,
hem till Norrland 😊 



Jag började känna mig hängig, ont i huvudet och värk i bihålorna,
förkylningen tänkte tydligen inte lämna mig,
jag som hoppades på ett snabbt tillfrisknande från den ovälkomna förkylningen.

Nu så har det gått ett par timmar å jag mår sämre än jag gjort tidigare idag,
visst kan det bero på trötthet å allmänt dåligt mående,
värk i kroppen hör ju ihop med vardagen å jag tror att det blir värre i å med förkylning.



Nu har jag faktiskt börjat fundera på att göra kväll,
eller rättare sagt natt... jag mår som sagt skit å jag känner mig sjuk,
huvudvärk, ont i ögonen, bihålorna och tät i nosen,
värk i axlar, nacke och armar,
det gör ont... värker oavbrutet i mina ben och fötter,
en ond å bråkig mage gör ju inte det direkt roligare,
jag känner mig faktiskt riktigt sjuk.



2 kommentarer:

BP sa...

Säger bara - Krya på dig!!!!

PS. Du borde ha passat på med att klippa håret kanske. Tjänst och gentänst alltså;-) Japp, jag borde också klippa mig. Nästnästa vecka ska jag göra det.

Så J:s brorsdotter jobbar på min hemmaplan. Vilken frisörsalong jobbar hon på. För vi har ett antal här om man säger så.. Kan inte låta bli att skratta uppskattande här - J:s brorsdotter tjänar alltså ganska bra här i nollåtta, för hon har råd att köpa ett litet hus i Åsele. GRATTIS!

Vet inte varför, men jag tänker på alla utlänningar som jobbar i Sverige och sparar ihop till ett hus och/eller en bättre tillvaro i ett annat land för hans//hennes släktingar. Å nu är det en svenska från Norrland som har gjort samma sak...

Visst är det märkligt. Eller så har jag missförstått det hela igen. I så fall radera du kommentaren.

Men "Krya på dig" står kvar;-)

BP sa...

Glömde PS.