måndag, november 13, 2017

Måndag, sammanfattning


Yes idag körde jag igång omgång nr två av tre inplanerade äggfasta veckor,
jag har inget långsiktigt mål utan tänker först köra tre veckor å sedan känna efter hur jag mår, hur det känns och vad jag vill 😉




Jag har inte riktigt bestämt om jag åter igen tar en fyra dagars äggfasta och sedan tre dagar liberal LCHF eller om jag gör precis tvärtom 😏

Men varför bestämma redan på måndag vad som ska ske på torsdag?

Jag tog sovmorgon i morse 😊 när J skjutsade Elin till skolan tog jag med mig Frost och återvände till sängen, hade kanske inte riktigt tänkt sova så länge, vi vaknade inte förrän strax före halv 1, men jag antar jag behövde det för jag har mått hyfsat okey resten av dagen.

Jag har under hösten haft stora svårigheter med fokus och uppmärksamhet,
jag har haft problem att ta mig för saker å allt jag kunnat skjuta upp har blivit uppskjutet,
inte världens bästa strategi 😔 men ja det blev så.

Efter det jag började bli förkyld och må sämre vecka 44 blev det allt mer märkbart,
jag gjorde bara de där "måsten" som jag var tvungen till.

Och som jag troligtvis har nämnt tidigare började det bli oroväckande jobbigt att 
ta mig ut med the dogs.  Visst kondition är en färskvara och en förkylning/bihåleinflammation gör ju inte promenaden lättsammare men det var rent motigt att ta sig ut.

Jag brukar ju fixa det mesta med "lite jävlaranamma" och en rejäl portion vilja å när det inte längre fanns en enda gnutta "jävlaranamma" eller vilja kvar kändes det som jag måste försöka komma ur detta dödläge, finns liksom bara två lägen å det är på eller av.

Nu efter en veckas äggfasta och liberal lchf så kändes det faktiskt helt okey om än jobbigt att gå ut med Bullen, ja det var faktiskt skoj, äntligen så protesterade inte hela jag mot att gå ut och gå en promenad med bästa vännen 😊





Förutom att jag gick en skogspromenad med Bullen har jag dessutom hunnit med att städa upp, 
eller ärligt talat mer röja upp i köket 😌 vete sjutton när jag sist gjorde mer än vad jag nödvändigtvis behövde i köket och joo det behövdes faktiskt en rejäl uppröjning.
Ibland i vissa lägen så undrar jag varför jag egentligen inte slänger vissa saker med detsamma i stället för att liksom lägga på hög å inbilla mig att det är bra å ha 😏
Helt jäkla galet, nu har jag gjort en grund inför advent/jul vilket känns bra,
det är skönt nu när senaste månadernas skräp är bortrensat.

Jag skjutsade hem Nea och var sedan med Elin på ICA och handlade,
glömde vissa saker som jag hade tänkt handla så det blir att göra ett nytt försök i morgon då det är sådant matvaror vi använder om inte dagligen så flera gånger i veckan.

Hem å laga mat, ja det var ju J & Elin som åt, idag blev det riktig tråk-mat,
men huvudsaken är att dom äter och jag slipper 😉
kokt potatis och stekt korv tillhör icke min favoritmat.

Lyssnade på Elin som läste sin engelskaläxa, först på engelska å sedan översatte hon,
Elin är faktiskt riktigt duktig på engelska.

Efter detta så fick jag skjutsa Elin till Sporthallen, hon hade karateträning,
medan Elin var på träningen så tillbringade jag drygt en timme hos C,
nu drack vi te och pratade om allt å ingenting.

Jag tog med två flyttlådor från C eftersom planen är fortsatt röjning,
jag har tänkt lämna in en låda på Salig Röra,
bättre att sådant jag inte längre använder kanske kommer till nytta hos nån annan.

Efter kl 19.30 har jag dock typ gjort ingenting å det har jag tänkt fortsätta med.

Idag har det alltså varit en bra dag. 











10 kommentarer:

ullie sa...

oj vilket lååångt inlägg
men vännen sov när du kan så tycker ja i bland när ja har svårt att sova på natte sov på dagen bätre det. vi behöver det tror ja me
det är så skönt at få det röjt när det är klart man använder ju ine älften utav allt man har

kramar om o fin tisdag natti

Nilla sa...

Härligt när man fått röja, det är så befriande :-) kram

BP sa...

För att vara ärligt så orkade jag inte läsa hela inlägget. Det var aaaaningen för långt,speciellt då jag fortfarande är så glad över Sveriges bragd i fotbollen ikväll. Hoppas du förstår;-) Dessutom sa du ju att det var en bra dag för sig. Å det är ju huvudsaken:-)

Kattis sa...

Så roligt att höra att du märkte sådan skillnad på orken igår efter rejäl sovmorgon!☺ hoppas det håller i sig så du får flera fina promenader med bästa vännen!

Kram

znogge sa...

Vilken bra dag det blev och så mycket du hann med. Förhoppningsvis vänder det nu mot ett bättre mående. Sover man så länge så behöver man det garanterat. Här ringde klockan oförskämt tidigt men det var bara att ogilla läget och gå upp!

Kram och ha en bra tisdag!

Ami sa...

Härligt att du fick en så bra dag! Hoppas verkligen det håller i sig nu :)
Kram

Ama de casa sa...

Härligt med en braig dag! Hoppas det fortsätter så nu :-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Blir onekligen imponerad av hur du kämpar på med detta :D. Bra jobbar :). Ska strax gå ut jag med tror jag :)

Annie sa...

Ja motion och träning är verkligen en färskvara. Men vad bra det låter-med en bra dag :)

Du kämpar på riktigt bra med detta tycker jag :)

Kram

Veiken sa...

En liten fundering. Blir du inte vansinnigt trött på alla ägg du äter under äggfatan? Det brukar ju bli så när man äter i stort sett bara en sak! :) Bra i alla fall att du känner dig piggare av det! Kram