lördag, november 04, 2017

Sämre sjukare mående helt jäkla okul






Ett sämre mående kom inte helt oväntat efter det att jag kanske överansträngt mig lite för mycket under Höstlovets första dagar... men ja ibland blir det som det blir å går det, så går det 😏

I måndags var jag å Elin till Dorotea å hälsade på min bloggvän Therese 

I onsdags var jag på utflykt med min mor, en "pensionärsresa"/bussresa till Umeå 

 


Dessa två helt olika utflykter var roliga på var sitt sätt,
jag tycker väl att det var skojjigare att hälsa på Therese än att åka buss till Umeå,
men jag gjorde det för min mors skull å hon var nöjd å glad 😊 
jag ogillar ju att sitta å trängas i en buss... min kropp protesterar då jag sitter still för länge och bussresan tog sammanlagt drygt fem timmar, på en buss sitter man ju där man sitter.

Redan onsdagkväll så värkte min kropp och jag mådde helt jäkla okul.



Natten till torsdag så värkte min kropp oavbrutet å jag mådde rejält kräkilla,
det är ju så med en kropp som lider av energibrist... 
gör jag av med mer än jag har så blir det tomt.

Torsdag... ja då gjorde jag mycket lite... jag gjorde bara det jag var tvungen.
Jag var ju ner till min far med papper han efterfrågat.




Jag hade egentligen planerat in en date med C, men kände att jag orkar inte,
så jag skickade ett sms till henne (hon jobbade så jag kunde icke ringa).


Vi får väl ha vår "tv-serie kväll" då vi ser Jordskott till veckan,
vi får väl i värsta fall se två avsnitt på samma kväll.



Igår fredag... ja då gjorde jag ännu mindre... 
kroppen värkte och jag började känna mig förkyld.
Jag gick en tung promenad med Bullen... höll inte på att orka gå hem,
hade det varit möjligt så skulle jag lagt mig ner på marken å vilat.
Jag pratade med C igår kväll å sa att jag är så trött, så trött, så trött...
jag är glad att C begriper att jag mår skit och accepterar att jag är sjuk,
även om hon inte tycker det är skoj, 
förstår hon varför jag ställer in planerad date med kort varsel. 

Det är ju icke så att jag mår skit för att jag tycker det är roligt.
Kunde jag välja så valde jag att vara frisk.


Så kommer vi då till idag... lördag,
min känsla att jag håller på bli förkyld håller i sig... tyvärr,
jag är snorig, tät i nosen och huvudvärk,
jag har ont i halsen och ja jag känner mig sjuk 😞








Så nu vet Ni hur jag mår... 
trött till kropp å själ med en förkylning som ovälkommet sällskap.









Till BP, om Du är orolig att jag ska missförstå Dig då Du kommenterar mina sjukdomsblogginlägg går det bra med ett *Krya på Dig* 😉

8 kommentarer:

Annie sa...

Jobbigt för dig med måendet ..:/
Hoppas det känns något lite bättre om ett tag ..<3
Var rädd om dig :)

Sv: Ja det är ju så. försöker ;)

Kram

BP sa...

Jag gör som jag blev tillsagd och säger "Krya på dig";-)

Stort tack för länken:-) Tycker nästan att jag förtjänar den;-)

PS. Kul att Avion utsågs till Sveriges bästa shopping centrum. Täby kammade ju hem priset 2014 och 2015, Mall of Scandinavia 2016. Toppen att en galleria som INTE ligger i stor-Stockholm vann i år. DS.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Fy så jobbigt för dig :(. Tänk vad kroppen ställer till det :/.

BP sa...

Svar: Klart jag gjorde:-) Det är därför jag svarade som jag gjorde;-)

Kattis sa...

Men så trist att höra, hoppas verkligen att du kryar på dig snart och får tillbaka lite ork!<3
Kram

BP sa...

Påminnelse: Glöm inte bokläsarenkäten hos Annette som du blev så glad över. Tänkte bara påminna dig så att du inte glömmer. Å på tal om "glömma" så kan du kanske skingra tankarna om ditt mående en aning under tiden du gör enkäten.
Men du har ju imorgon och måndagen på dig. Om jag minns rätt, vilket är absolut inte säkert att jag gör så var deadline den 6 november.
Sov gott nu!!!

Ama de casa sa...

Fy vad tråkigt att läsa att du mår sämre nu igen. Och en förkylning på det också - din stackare!
Krya på dig!

Nilla sa...

Så ledsamt att du får lida så för dina utflykter. Önskar dig snabb bättring. Kram