fredag, december 01, 2017

Fredagsmorgon och en bråkig ond mage förpestar tillvaron 🤮




Vaknade i natt och mådde riktigt kräkilla, en ond bråkig mage höll mig sedan vaken,
helt jäkla O-kul... kände mig riktigt rejält sjuk.

Jag var så väldans trött och ville inte lämna värmen i sängen för att uppsöka toalett 😞
men tyvärr... nöden har ingen lag... eller bara å gilla läget 😕



Vet inte riktigt om fler med mig tycker att det är värre att vakna "mitt i natten" och må skit?
Inte för att det är skoj att må dåligt dagtid... men det blir värre framåt natten.

Jag har ingen aning... men misstänker Fröknäcke,
inte för att jag åt nån mängd... men det kanske räckte med nån bit i en redan irriterad mage för att den skulle börja bråka och bli ond å protestera.

Dessutom så kan det väl ha betydelse att det blev mer kolhydrater än vanligt igår,
kolhydrater och fibrer... 
inte kanske det bästa för min mage efter torsdagsnattens bråkiga och irriterade tarm.

En sak vet jag å det är att idag blir det snäll-mat,
mat som icke irriterar min mage.


Gårdagens Fröknäcke


Jag hade nästan tänkt följa C till Lycksele idag... hon ska till Sjukhuset,
men som det känns nu är det en fördel att befinna sig hyfsat nära en toalett.

Det blir förhoppningsvis fler tillfällen till utflykt med shopping innan jul.

Ifall jag mår bättre fram på dan så ska jag försöka få fram adventsljusstakar å sånt som nu bör tas fram till 1a advent.

Ikväll ska jag å Elin se första avsnittet av årets Julkalender 😊




(Av nån anledning vill texten här ovanför bli blå fast jag skriver med svart text,
det ändras alltså till blått då jag skickar iväg inlägget)



 

11 kommentarer:

Ami sa...

Inte kul med en bråkig mage :( Hoppas du känner dig bättre under dagen!
Kram

znogge sa...

Frön är bra för en välfungerande mage men för en irriterad kan det ställa till den ännu mer. Att må illa mitt i natten är rena mardrömmen tycker jag.

Hoppas att magen lugnar sig under dagen.

Kram och krya på!

Villa Freja sa...

Jo, jag tycker också att det känns värre att må dåligt om natten när det är mörkt och "alla" sover. Krya på dig!

Ama de casa sa...

Hoppas du blir bättre snabbt igen! Inte kul att må dåligt oavsett tid på dygnet om du frågar mig...

Ibland lever bloggen sitt eget liv, den kände väl för att vara blå, kan tro? :-)

Ha en fin inledande dag av denna julmånad!

"LillaSyster" sa...

Tekniken lever sitt egna liv....
Jag menade pannkaka utan mjöl. Den är gjord på bacon, keso, ägg, grädde och ost! Du får googla på lchf ugnspannkaka. Men man vispar ihop 8ägg,keso & grädde. Jag brukar köra baconen en stund ugnen först sedan strö över osten och på med äggsmeten in ugnen. Hoppas att magen lugnar ner sig. Kram

Annie sa...

Ja jag tycker också det är värre att må sämre på natten :/
Då tror man att man är den enda i hela landet som är vaken, fast det inte är så ,)
Nåt med vargtimmarna på natten ..

Så jobbigt för dig :(

Jag hade halvvaken natt i natt, sån jobbig mensvärk som höll mig vaken, somnade väl efter 03 typ.

Sv: Njae, med håret tänkte jag nog göra ungefär som jag brukar ;) behöver dock klippa av lite slitet, men inte klippa kort el så ;)

Kramar

BP sa...

Håller med Ama, men om jag måste välja så mår jag hellre dåligt under natten, för då kan jag somna om och därmed "glömma" smärtan. Men det är konstiga jag det;-)
Skippa fröknäcke. Det ser visserligen väldigt aptitligt ut men samtidigt livsfarligt för en känslig mage med alla dessa hårdsmälta frön.

Gillar den blåa texten. För om man surfar runt idag så är de flesta bloggar extremt röda denna 1 december. Föredrar blått:-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Håller med dig gällande natten och att må dåligt, det är värre. Man vill sova men det går inte och det tar verkligen på varje muskel i kroppen på insida och utsida.

ullie sa...

Det kan ju va frö knäcke för mycket säger de men om du inte ätit mycket
hoppas du piggar på dej söta du

ja vännen hade varit skoj om du kom hem till mej <3

hatar oxå bli sjuk på natten då har man liksom ingen ork till nåt . så även om ja mår illa som här om dagen så låg ja kvar o pinades i stället helt sjukt

hoppas du han få upp lite advent hos dej kramar om massa <3

Kattis sa...

Så trist med magen och håller med om att det känns värre när det kommer på natten sådär! Hoppas det känns bättre idag så du kan njuta lite av helgen!

Vad tyckte du och Elin om årets julkalender efter första avsnittet?

Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Tråkigt med magen :(. Men resten låter ändå bra :D