lördag, december 02, 2017

Igår fredag, 1a december



Igår fredag, 1a december såg det ut så här hemma i köket,




I ett hörn av vårt tv-rum står vår polare Kevin och lyser 😊



Jag lade ut dessa bilder igår på Instagram... delvis för att visa Ullis 

Men även lite som motvikt till alla putsade å fejjade julpyntade hem 😉

Jo jag vet att det är 1a advent i morgon söndag och jo vi kommer att ha fått fram lite advent/jul till dess, om inte annat så i alla fall en adventsljusstake så vi kan tända första ljuset 😏


Meen Vet Ni Va? Helt otroligt, det är knappt jag riktigt förstår det själv...


Jag måste bara berätta för Er 😊


Det är faktiskt så att jag har gjort stora framsteg... ja efter fyra veckors kostomläggning så har min kropp faktiskt förbättras så väldans mycket, helt otroligt.

Det låter kanske inte så märkvärdigt för friska, normala människor,
men jag som typ varit mer eller mindre funktionshindrad senaste 20 åren då trötthet, värk och dåligt mående tagit överhand och jag i princip inte haft något liv blir faktiskt så himla glad när jag plötsligt klarar av saker jag som sagt inte kunnat göra sedan millennieskiftet.

Igår hade jag - trots min bråkiga mage - en väldans bra dag.

Jag klarade av att göra saker jag inte gjort i princip sedan 1900talet 😉

Det känns faktiskt så väldigt roligt att klara av att utföra saker själv och få göra det på mitt eget vis och icke behöva acceptera att någon hjälper mig, men gör som den tycker blir bäst.

Det är ju så kul att få ta egna beslut 😊

Igår eftermiddag kom C hit då hon kom hem från Lycksele,
C åt middag med oss - klyftpotatis + sötpotatis och baconlindad fläskytterfile - det var Elin som fått bestämma middag 😊 sedan kom R hit då han kommit hem från jobbet i Dorotea,
han hade med sig vego-snitzel å till det åt han klyftpotatis + sötpotatis 😊

Jag, Elin och C kollade på första avsnittet av årets julkalender,
lite svårt att riktigt ha en åsikt efter de första 15 minuterna,
men det kan nog bli bra... även om det kanske inte blir en höjdare som "Mysteriet på Greveholm",
YES jag tycker "Mysteriet på Greveholm" var en av de bästa julkalendrar jag sett.

Så avslutar jag fredagens sammanfattning med två bilder.

Så här såg det ut hemma hos mig/oss igår fredag.


 



Men idag är det lördag och alldeles strax ska jag bege mig in på samhället,
jag ska först mellanlanda hos C & R och sedan ska jag å C ut på äventyr 😉




8 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Härligt att du mår så bra av att ha lagt om kosten! Jag blir jätteglad för din skull! Ha det så kul på äventyret idag. Kram

Villa Freja sa...

Så skönt.
O, ni har vedspis i köket, era lyckostar! Det är drömmen för mig och min man.

Nilla sa...

Men vad glad jag blir att du känner att du gör framsteg �� kram

Annie sa...

Men vad roligt att läsa, att Du känner förbättring! :)
Låter ju så bra :)Hoppas det fortsätter så<3

Jag gillar eran spis, tycker den är fin :)
Alltid bra med stor spis, våran är mindre :)

Hoppas Du har en bra lördag :) Kramar

znogge sa...

Så spontant och trevlig det blev! Hoppas lördagens äventyr blev bra :D

Kram

BP sa...

Svar: Nej jag glömde inte din blogg;-) Så här skrev du:

"Ifall jag mår bättre fram på dan så ska jag försöka få fram adventsljusstakar å sånt som nu bör tas fram till 1a advent."

Hahaha:-)))))

BP sa...

Nu har jag även läst inlägget och fick mig ett gott skratt över dina "juldekorationer" - hahaha:-))) Igen.

Sedan är jag så oerhört glad att du mår sååååååå mycket bättre!!! Vilken sporre att fortsätta på den inslagna vägen! Helt underbart att höra!!! Är stolt över dig!

Då vi inte har några barn har jag faktiskt aldrig sett Julkalendern.

Ama de casa sa...

Men vilken härlig läsning! Jag blir så GLAD för din skull och att ditt mående är så mycket bättre :-)
Hoppas ni har haft ett härligt äventyr :-)