söndag, augusti 30, 2015

Resultat efter tre dagar Äggfasta


Egentligen var planen att jag skulle redovisat utgången av de första tre dagar med Ägg-fasta men eftersom vi var i väg på utflykt till Strömsund, hälsade på hos Js pappa och hand fru = Elins farfar & farmor, blev det aldrig att jag orkade blogga igår kväll (tiden räckte inte till).

Efter tre dagar med ägg (och en del ost) har jag gått ner ungefär 2.5 kilo,
vår våg är inte helt okey men omkring 2, 3 kilo minus visar den.
Jag känner mig nöjd... motiverad att fortsätta kämpa.

Första dygnet mådde jag sämre, kände mig trött, utan energi, väl använd och överkörd,
detta släppte under andra dygnets förmiddag och förutom den där elaka benvärken, muskelkramp har jag inte direkt känt av vare sig psykiska eller fysiska åkommor.

Bildresultat för ägg bild 

Nu blir det tre dagar med LCHF kost (lördag, söndag och måndag) innan jag på tisdag åter igen hoppar på äggtåget... tänker försöka köra detta 3 x 3 fram till 1 oktober och hoppas på att jag då ska ha lyckats gå ner 6 - 8 kilo.

Vi ska träffa släkten på Js sida i början av oktober då Js äldsta bror fyller 50 och eftersom alla systrar till J är "precis så smala som typ idealet med perfekt BMI" vill jag gärna lyckats blivit en storlek mindre och inte känna mig som en fet kossa.

Bildresultat för kossa bild bregott

Idag åt jag frukost/lunch vid halv 12, yes jag har aningen knepiga matvanor... men så blir det vanligtvis, bara att acceptera, det är sån jag är...

Frukost/lunch: ett kokt ägg och rökt lax, te & kaffe, lite Loka... är ju smått beroende,
"mellanmål" mera kaffe, te & Loka samt en Mini Babybel.
Middag omkring kl 18 då blir det baconlindad fläskytterfile med grönsaker,
det blir även ett ytterligare "mellanmål"... lite mera ost, detta eftersom jag måste tugga på något för att få i mig kvällens tabletter.

Mini Babybel Original 120g

13 kommentarer:

DEcdia sa...

Strongt gjort av dig! Ät nu bara inte för lite, det är vanligaste misstaget!

Ama de casa sa...

Låter som du har startat fantastiskt bra - grattis! Fortsätt så :-)

"LillaSyster" sa...

Grattis!
Alltid lika skönt när det försvinner lite
vällevnadsvolanger från kroppen.
Lycka till med fortsättningen på äggfastan. Kram

Therese sa...

Du kämpar på bra, även jag borde tänka mer på vad jag stoppar i mig... Träning till trots är det + för att jag är så glad i mat :-/ ha en fin kväll så hoppas jag det löser sig med Bullen ❤️

Veiken sa...

Grattis! Vilket suveränt resultat redan efter tre dagar! Lycka till med resten! Kramar

Freja sa...

Jag har gett upp alla dieter, min mage blir alltid alldeles konstigt. I stället har jag bestämt mig för att gilla min kropp som den är, men det är en utmaning ibland!

nalta norrland sa...

Att gilla sin kropp är bra, men när kroppen gör att måendet blir sämre då hjälper det inte att gilla... med mer övervikt blir min värk värre och mina knän orkar inte med vikten.

nalta norrland sa...

Tack <3

nalta norrland sa...

Tack <3

nalta norrland sa...

Tack <3

nalta norrland sa...

Tack <3 Tror att risken är överätning ;-) jag är mästare på att stoppa i mig nått mellan målen ifall jag har "fri ätning" ;-)

Vano sa...

Låter ju som en bra diet som verkligen funkar om du gått ner 2,5 kilo på bara tre dagar. Hehe nu blir jag väldig nyfiken på din äggfasta. Håller tummarna du hinner tappa dom kilona du önskar innan bröllopet, men det tror jag du gör. Heja dig! :)

nalta norrland sa...

Tack <3 Inte bröllop, utan 50års kalas :) vi har ju varit på två bröllop denna sommar...