fredag 3 mars 2017

En promenad med Bullen



Igår blev det en Bullen promenad,
vi gick runt samhället... ja vi gör ju så ibland,
eftersom jag först lämnade Elin på stallet 17.30 
innan promenaden så blev det lite mörkt,
men det syns ju att ljuset är på väg tillbaka,
snart får mörkret ge vika 😊


Om jag nu förstår rätt så idag 3 mars påbörjades dagen 06.48 och avslutas 17.15,
vilket innebär att vi har ungefär 10 1/2 timmes dagsljus.

I jämförelse mot första veckan i januari,

3 januari var det dag, "ljust" under 4 1/2 timme så det har ju fördubblats 😊 

Oj så jag svävade ut... nu åter till ordningen... tyvärr är kvalitén på bilderna dålig,
det kom snöblandat regn å jaa det blev disigt och fläckigt... 😔

 Jag parkerade i närheten av ICA - ICA mitt i centrum,


 Vi passerade Hembygdsområdet,


 Åsele Sjukstuga,

 Kulturhuset, fd Folkets Hus
här återfinns bion som IOGT driver ideellt,
nån gång per år anordnas det "styrdans" 😋
även biblioteket finns i samma byggnad, 
dock har biblioteket en egen ingång.

 Ett av hyreshusen...

 I detta hus finns det ett bageri och konditori,

Storgatan... ja det är folktomt,








Blogg100 logotype
Det här inlägget är mitt tredje till Blogg 100
Regler för Blogg100
  • Blogg100 startar onsdagen den 1 mars 2017  
(men det går bra att hoppa på utmaningen även senare).
  • Varje dag, 100 dagar i rad
måste minst ett nytt inlägg publiceras på din egen blogg



































     





9 kommentarer:

Maria sa...

Tack för rundvandringen!
Passar även på att önska en trevlig helg.
Andas lugnt 💜

BP sa...

Jättekul med rundvandringen i Åsele! En mysig och fin liten ort tycker jag. Roligt att du gjorde som jag föreslog:-) Det kan du göra om under sommaren när all snö är borta och träden är gröna. Intressant att se skillnaden då.

ullie sa...

åhh mysiga kvällsbilder

nä du förvånad blir jag inte men så tråkigt när allt tar tid o ja känner ja inte har tid. ont o ska va hemma i helgen :(
man blir aldrig klok på vården kommer skriva in själv på mina sidor på vårdcentralen om att det ska skickas oxå annars ska de skicka o ringa mej vilket århundrade det blir

kramen o fin kväll

Kattis sa...

Så roligt med en rundvandring i Åsele! Wow vilken skillnad det var i antalet ljustimmar...underbart att dom är så många nu!☺

"LillaSyster" sa...

Skönt när dagarna blir ljusare och längre. Ikväll blir det nog ditt kycklingrecept - om vi inte får för oss att äta ute för då blir det kyckling imorgon! Kram

Ama de casa sa...

Vad roligt att få se lite mer av Åsele! Jag har nog bara passerat där en gång och då fick jag hjälp på macken att tanka med medhavd bensin. Haha!

(Körde en folkvagnspickup och hade med mig en jeepdunk med bensin utan "hällpip". Dom hjälpte mig med en tratt. Dessutom hade jag en trälåda på flaket med två bävrar i som var på god väg att gnaga sig ut, så jag hade lite brått iväg ;-) )

Days by Johanna sa...

Kul med lite rundvandring i åsele :)

Jag upplever det inte som att Hugo mår dåligt av det. Så det gör han säkert inte, men nästa gång vi är på bvc eller så skall jag fråga henne, kanske finns det något vi kan ge eller så då och då så magen är i trimm :)

znogge sa...

Trevligt att få se lite mer av Åsele. Själv har jag aldrig varit där eller i trakterna. Skönt när dagarna bli längre och visst märks skillnaden tydligt nu.

Kram

Therese sa...

Tittar in och önskar dig en fin lördag, själv tänker jag röja i barnens rum nu när de är borta - gäller att passa på!