lördag 11 mars 2017

Fredagens Bullen promenad


Min mor sa till mig att jag skulle tänka efter före...,
inte gå längre hemifrån än att jag kände att jag orkade gå hem utan att må sämre efteråt,
nu är ju jag dålig på att följa min mors råd,
skulle jag haft för vana att göra det skulle mycket i mitt liv både vara ogjort 
och livet skulle se helt annorlunda ut.

Fredagens promenad








 Om jag nu tänkt på min mors råd skulle jag ha vänt om här,
men solen sken å jag bara fortsatte att gå...

Detta hus är till salu,
lär behöva omfattande reperationer,
men huset är fint och väldigt speciellt...

 Oftast har jag visat att vi har ett ICA,
men faktum är att det även finns ett COOP... även om butiken är liten.

 Gamla Filadelfia, numera pastorsbostad och loppis,
Salig Röra, vanligtvis öppet lördagar.

 IS-racing SM körs i Åsele i dag lördag,
dock icke något jag kommer att bevittna... tyvärr, 
annars vore ju det kanske något för bloggen... 😊

Nu är vi på hemväg... vägen hem blev lång,
men vädret helt underbart,
vårvinter i Norrland,
vår bästa tid är nu 😊



Blogg100 logotype
Det här är mitt elvte inlägg till Blogg 100

11 kommentarer:

znogge sa...

man ska inte alltid lyssna på sina mammor ;-)

Kram och ha en bra lördag!

Days by Johanna sa...

Haha nä lyssna på sin mor kan man inte alltid göra ;)

sm i is-racing lät ju häftigt synd du inte skall titta hade nog blivit härliga bilder.

nä livet är inte rättvist hur är det med din pappa? min bästa väns pappa gick bort här omdagen, fick en stor strok förra veckan... det är jobbigt, för jag vill finnas där för henne, men känner jag inte orkar, jag sörjer fortfarande mor, och jag känner det kommer bara dra upp allt igen och det orkar jag inte nu :(

"LillaSyster" sa...

Idag är det helt underbart ute, jag vill så gärna sätta igång med något....men det är bara att ha tålamod och vänta. Har varit på skogspromenad nu =) Kram

Kattis sa...

Så härliga bilder och du, föräldrars råd är allt som oftast till för att trotsa. Jag tror det är en av de bortglömda naturlagarna!:P

Hoppas dock du inte mår allt för dåligt nu utan mår bra av all sol!

Nilla sa...

Ser ut som ni har ljuvligt väder. Här har vi också vårsol och det blev en lååång promenad :-) kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Jag tror nog du gjorde rätt som gick ändå <3. Vilket vackert hus som är till salu. Rena drömhuset, tänk att få flytta in där och göra ett sånt hem till sitt :)

Maria sa...

Ser ut som en riktigt härlig promenad - tur att du är vuxen nog att inte behöva lyssna på mammas råd ;-)
Andas lungt ♥

BP sa...

Vårvinter finns ju inte här i Stockholm, eller det kanske den gör ändå. Sju grader och 30(!!!) i solen på balkongen här idag. Fast jag måste medge att mina bilder (om jag hade tagit några) inte hade varit i klass med dina. Ljuset är alldeles speciellt uppe i Åsele, vilket förstärker intensiteten av färgerna i dina foton!

IS-racing SM och du kollar inte?????!!!!!!! Det kan ju inte hända alltför mycket i Åsele - å nu är det nå't på G åsså nobbar du;-)

ullie sa...

Men din toka va rädd om dej säger som mamma akta så du inte kommer hem .

Underbara bilder vännen trots ullie inget fan utav snö är men tja i hop med solen blir allt så ljus o fint mitt vita ha ha

Sov gott fina vakna bra o så hörs vi i morgon kramar

Therese sa...

Visst är det härligt?!?! Vi var till skogs hela familjen även idag, underbart med sol och frisk luft. Barn, hund och mamma nöjda :-)

Ama de casa sa...

Vilka fullkomligt underbara vårvinterbilder! :-)