lördag 18 mars 2017

Lördag




Skickat från min iPhone

Idag har jag faktiskt varit ute på äventyr ihop med min mor 😊
Hade nästan tänkt säga att vi förenade nytta och nöje 😜
Dock är det inte riktigt sant 🙂

Jag hämtade min mor vid halv 10 å sedan körde jag till grannkommunen 😶

Yes, vi var till Vilhelmina 😶
Anledningen till detta var shopping 😜
Jag hade nämligen ärende till Granngården 🐾🌱

Förutom Granngården besökte vi även de få affärer som nu finns i Vilhelmina,
min mor köpte ett gäng olika sticklingar 🌱🍃

Vi fikade på ortens konditori ☕️

Förutom den 15kg säck hundfoder som jag köpte på Granngården så följde även ett miniväxthus/så-låda med liksom fröer,
nu ska jag träna på gröna fingrar 👍😀
Inspiration från en blogg nära mig liksom från Instagram har triggat igång mig 😀


 Blogg100 logotype
Det här är mitt artonde inlägg till Blogg 100

8 kommentarer:

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Så mysigt med en shoppingdag :D. Har rest igenom Vilhelmina för många år sedan ;). December 2000 och på tillbaka vägen 2001. Jag firade nämligen nyåret i Arvidsjaur med en kompis då :). Minns att det var fint där :). La nog mest namnet på minnet för den där låten Kristina från Vilhelmina :D.

Annie sa...

Vad kul med en lite tripp! :)
Så mysigt med shopping och fika ;)

Hoppas Du får en fin kväll<3

Sv: Ja det tror jag med att vi är ;)<3

Kramar

BP sa...

Alltså här är jag riktigt impad! Inte i första hand att du försöker dig på gröna fingrar utan för ditt fina bildcollage du fick till med din iPhone. Snyggt! Om jag mobilbloggar, vilket jag sällan gör, vet jag bara hur man kan ladda upp en enda bild;-)

Å vilka bilder du fått till. Är det en flock renar som korsar vägen? WOW, exotiskt för en 08-asfaltbonde.

Kul med shopping och att ni lyckades så bra. Vilhelmina har väl ett antal skoterhandlare också om jag inte minns helt fel.

BP sa...

Svar: Allt är enkelt när man vet hur man gör, och jag är så totalt oteknisk;-) Dessutom envisas jag ju med att visa mina ibland (=ofta) suddiga bilder i "storformat"...

Alltså Norrtälje ligger 65 km från Täby och Södertälje ligger 48 km härifrån (dit känns det dock betydligt längre). 17 km är det till Vaxholm. Till Nynäshamn är det 74 km. Enköping 76,6 km...

Å då har jag då bara räknat de större orterna - med 08-mått mätt alltså. Ja, jag vet att det är stor skillnad mellan Norrland och Stockholm. Men vi får då aldrig förmånen att se renar spingandes över vägen. Men en älg och vildsvin möter vi (alltså inte jag då) då och då. Åsså har vi en hare med långa ben och ett rpdjur på innergården ibland. Ekorrar på träden också för den delen, men jag har aldrig lyckats fånga en på bild.

ullie sa...

Förstår va du menar vännen men sen är en del gamla väldigt envisa o de ska va på sitt egna vis o de ska göra allt själva så ibland tillåts man inte. men ja försöker ändå så vi gör allt tillsammans .
vad som oxå är bra är ju att de betalar ändå bara efter sin inkomst o aldrig över "taket" som de kallas så det blir för dyrt för dem men ja som som sagt hon kanske är lite envis oxå o vill hjälpa till så nä det är svårt

Va fin bilden me renarna på gud o se dem på riktigt så

*godnat vännen kram

Therese sa...

Det lät som en mysig dag! :-) och ja, du kan ha rätt men med tanke på hur fullbokade hotellen var så inbillade jag mig att det var ettårsfirande till helgen, men jag är lika glad om så inte är fallet då det lär vara för mycket folk för min smak isf 😜 Kram!

Ama de casa sa...

Åhå! Så du ska odla typ 1000 Dahlior? ;-) Kommer att bli fint där hos dig :-)

Maria sa...

Ibland tänker jag att jag ska ge mig på att försöka odla nåt. Det slutar alltid med en tanke.....
Andas lugnt ♥
sv: Jag har Instagram och har börjat följa dig. Jag heter jagochdemina :-)