onsdag 15 mars 2017

Onsdag å Må Bra 2017 pepp


Ibland så snor jag saker... kopierar å återanvänder,
helt utan att skämmas eller ha dåligt samvete,
tycker ju faktiskt jag gör världen en god gärning 😊

Bra saker ska man faktiskt dela med sig av,
å så länge jag inte tar åt mig äran själv utan delger vart jag fann det braiga så...

topphalsamagazine 

Dagens paus: Gå ut i natur, andas långsamma, djupa andetag. Krama dig själv och beröm dig för något du har gjort idag. Ta hand om dig! 

 

topphalsamagazine 

Dagens 5-minuterspaus: Leta upp en favoritplats i naturen, andas, ta in tystnaden och tänk färdigt en tanke.

 

9 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Helt rätt tänkt! ☺

znogge sa...

Bra tips ska man självklart dela med sig av :D

Kram och ha det gott!

Nilla sa...

Bra tips. Kram

Maria sa...

Bra tips men jag hoppas det går lika bra inomhus för går jag ut idag så ser du aldrig mig igen. Då kommer jag nämligen att blåsa bort och med tanke på mitt dåligt lokalsinne hittar jag antagligen aldrig hem igen ;-)
Andas lungt ♥

nalta norrland sa...

Själv lever jag som jag lär ;-)

Först andades jag... yes jag tränar mina 2 minuter varje dag :)
sedan gjorde jag min variant av solhälsning, försökte komma ihåg att andas samtidigt.

Efter detta gick jag ut, ja jag gick på min obligatoriska promenad "runt Vättern" ;-) tänkte lite positiva tankar och försökte andas.

Annie sa...

Bra tanke och bra meningar! :)

Sv: Ja så är det ju. trist bara när man mått "hyfsat" och får mer ont :/
Då är det tungt. Hoppas det inte håller i så länge iaf .. :)

Kram*

Ama de casa sa...

Rätt tänkt - både med själva orden och det med att man får "knycka" så länge man anger källan :-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Håller fullt med dig :D. Sen ta på dig en del av äran ändå, för du sprider budskapet vidare till andra som kanske aldrig sett det annars <3.

BP sa...

Väldigt bra förslag. Å just hos dig i det lugna och fina Åsele har du ju världens bästa miljö att göra dina övningar också.

Läste din kommentar och såg att det är precis vad du har gjort! Bra där!