torsdag 2 mars 2017

Vad jag läser 2017



En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
 
 
 (pocket) 
 
Yes jag gillar Cilla & Rolf Björlinds böcker om  Olivia Rönning & Tom Stilton,
nu har jag läst tre av dem... jag har lånat del 2 & 3 på biblioteket,
 
 

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  • Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz  
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 

Sagolunden


Övrigt jag läser...

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones
 

11 kommentarer:

BP sa...

Några av dina böcker i listan köpte jag på bokrean häromdagen. Men mitt läsande kommer som sagt inte igång förrän jag kan sitta/ligga på balkongen igen under sommaren:-)

ullie sa...

Alltså vet du Åsa.. ja fick ett ryck bara sådär tänkte på det ringde vc . en sköterak svara nä ja ve inte kan ja ringa dej ? ehh jaha.. Hon ringer en halv timma senare o säger nä det va inte något iväg skickat!!! Alltaå men gud ja hoppas ja slipper ringa o påminna nu igen i morg.

Jo jag vet ju ni har snö tills juni hi hi

Har just bestämt ja skiter i pengar o allt ska va hemma från jobbet i helgen o bara vila ja orkar inte mera =(
Fin fredag min vän kramar

BP sa...

Svar: Japp jag har läst den och ger den 4 av 5 möjliga.

Veiken sa...

Många bra böcker där. Hoppas att du fixar både läsmålet och promenadmålet! Kram

Hanneles bokparadis sa...

Mål har jag inte men läser något hela tiden.

Annie sa...

Vad kul med läsandet och böckerna! :)

Sv: Min torsdag vart bättre sen ;)

Hoppas du får en hyfsad och så bra Fredag som möjligt<3

Kram

znogge sa...

Jag har inte läst något av dem men har sett böckerna på bibblan. Verkar vara en väldigt spännande bok som du läser för Elin-.

Kram och ha en fin fredag!

Therese sa...

Måste nog läsas, men just nu är jag i en dålig läsperiod, har inte ork/fokus utan somnar istället till en pod om kvällarna. Och ha ha jo lite gravid kanske jag är, eller skendräktig iaf ;-P Valp väntas och vi får nog hem den till midsommar om det går som det ska. Peder Persson i Åsele är den som äger tiken så det blir nära att kolla ut valp :-) Låter som en bra plan att det blir fint till veckan så man kan vara ute lite, tycker synd om barnen annars, för sportlov är ju i mångt och mycket utevistelse och gofika i en driva i snön :-) Ha en underbar fredag <3 KRAM

Therese sa...

... och nope, även om man kan tro att bokföringen syftar till något betydligt mer roligt ;-P så är dt tyvärr så att jag MÅSTE bita i det sura äpplet och bokföra, snett efter dammsugning och rengörning av avlopp är väl det på min "avskyr" lista. Nödvändigt ont helt enkelt. KRAM!

Hanneles bokparadis sa...

P.S.
Lyssnar du på böcker? Maken gör det, jag somnar... läser inte så mycket.

Ama de casa sa...

Oj vad du plöjer böcker... :-)