fredag, mars 17, 2017

Vad jag läser 2017


Vad jag läser 2017


 

En bok i veckan... 52 böcker är målet,

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV 
13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11)

 

Vad jag läser för Elin 2017

Julmysteriet av Gaarder, Jostein
Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  Sagolunden av Sofia Bergting
LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.


 Just nu läser jag en så himla tråkig bok för Elin,
en älvbok... ja det är väl kanske feer å inte älvor,
men typ sak samma 😉
Den nya fen av Titania Woods 

 

Jag har börjat läsa Rum 213 av Ingelin Angerborn

 

 (kartonnage)

En bok som är mer spännande och roligare att läsa än den där boken om nya fen 😊

 

Jo, men YES jag låter Elin läsa klart "Den nya fen" själv.

 

 

 

Övrigt jag läser...

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones



Blogg100 logotype
Det här är mitt sjuttonde inlägg till Blogg 100

13 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Du är så duktig och läsa. Vad tyckte du om den femte årstiden? :)

Annie sa...

Kul med läsningen! :)
Har haft en bra fredag, har arbetstränat och lite annat ;)

Hoppas Du har en hyfsad fredag<3

Kram

BP sa...

Frågan är vem som väljer Elins böcker. Hon själv eller du? Elin verkar ju gilla boken å du slipper bli uttråkad. Smart tjejen att låta henne läsa färdigt boken själv:-)

ullie sa...

Gumman har lite svårt att förstå frågan men hur ja gör alltså ja lästa två ggr Självklart ska inte hon ta ut o ta bort utan hentjänsten ska göra ALLT visst vi har lite ont om tid o i bland hjälps vi åt med det som de kan göra tex damma gärna oxå för att kunna va delatktiga o kunnna göra lite själva. de känner sej behövda o ja du vet. ta ut mattor är faktiskt olika inte alltid o inte hos alla gör vi det bara i fall de ber om det o en del vill aldrig sen ser man ju hur det ser ut o i bland säger ja ändå alltså nu gjorde vi inte det förra gången då gör vi det idag så det är säkert olika. men med tanke på hennes ålder o bäddning ska de göra allt o hon hjälpa till i fall hon vill
Hoppas ja förstod lite vännen

"LillaSyster" sa...

Här trillade Djävulsdoften av Kallentoft ner i brevlådan idag. Men helgen är rätt fullspikad, så den får nog ligga till sig till nästa vecka. Ha en bra helg! Kram

BP sa...

Svar: Om dom inte har "Orten" på din bibla så kan jag skicka den till dig. Säg till bara.

Lena i Wales sa...

En del av böckerna och en del av författarna känner jag igen. Gillar att läsa. Just nu läser jag Flickan med snö i håret av Ninni Schulman.
Ha en fin helg!

Ama de casa sa...

Om den nu är så trist, fe-boken, så låt Elin slippa den helt och hållet. Fast hon gillade den väl, eller? :-)

znogge sa...

Rum 213 får jag titta närmare på. Just nu läser jag "Äventyr för ensamma hjärtan, destination Indien". Hör inte till min vanliga genre men är helt ok.

Kram och trevlig lördag!

Kattis sa...

Wow imponerande med en bok i veckan, bra jobbat hittills!��

♥ Hanneles bokparadis sa...

jag räknar inte böcker

MartinaOlsson sa...

Hejhej! Jag tänkte bara tipsa dig om att jag just nu har en tävling på min blogg i samarbete med Tasty America där du kan vinna MASSVIS med amerikanskt godis och amerikanska snacks. Om du är en lika stor godisfantast som mig så rekommenderar jag dig verkligen att vara med och delta, hehe! ;) Klicka på länken nedan för att komma till tävlingen :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/66286/tavling-vinn-amerikanskt-godis-fran-tasty-america/

icaibloggen sa...

Sv: Ja verkligen, jag var så rädd att den skulle vara skadad!! Känns fortfarande lite konstigt med tanden, men iaf bättre. Kan vara som den varit för hårt belastat ett tag nu, kanske tar sin tid att få det att kännas bättre! :)

Hur mår du? Kram!