onsdag, juli 12, 2017

Bilder från vår 48 timmarsweekendtripp med husvagn till Strömsund


Även om vi inte var hemifrån mycket mer än 48 timmar,

bara en weekendtripp så blev det kort sagt något fler kort tagna 😊


Fredag, Strömsund



 Tänkte på BP och Skyltsöndag i Blogglandia då jag såg denna bil 😊

 Vi gick en sväng på marknaden...



 Vi grillade, det var gott 😊



 Utsikten från husvagnen ner mot resten av campingen 😊


Lördag, Strömsund

Lite shopping och lite glass...






Vi gick på marknaden och besökte tivoliområdet 😊



 Mannen som stod vid denna bil och tillhörde detta parti blev väldans glad då jag fotade bilen,
att jag tänkte BP och Skyltsöndag... det visste inte han 😏

Elin åkte karusell... här med Angelica 😊


Strömsundsbron

 

Bad hör sommaren till... även om vädret kanske inte riktigt är varmt 😉




Äta bör man och det gjorde vi även denna lördag,
Grillat är gott 😊



Vi fick besök...  Elins farfar & farmor,

och tre av Elins kusiner, de bor i Stockholm men är på sommarlov 😊





Utsikt från husvagnen...

Jag skulle gärna ha denna utsikt då jag tittar ut genom köksfönstret här hemma 😊

 

Söndag, Strömsund


Så var det då bara att packa ihop å lämna campingen,
vi hade en fin helg i Strömsund 😊

 

Innan vi lämnade Strömsund var vi hem till Elins farfar & farmor








20 kommentarer:

Veiken sa...

Vilka trevliga dagar med farmor och farfar. Det ser så fint ut och vädergudarna var snälla mot er. Gott för Elin också! Kram

Annie sa...

Så härliga bilder! :)
Hoppas Din onsdag varit bra<3

Kram

Days by Johanna sa...

Låter som ni hade det kanon när ni är iväg!

Håller med dig, det är hundägaren som har ansvaret. Och nej jag skulle heller aldrig låta en hund pissa på någons brevlåda, eller tomt eller så.. håll koll på din hund typ!

"LillaSyster" sa...

Härlig semestertripp! Men Elin, du måste vända på simglasögonen =)

BP sa...

Vilket härligt inlägg:-) Att du dessutom fick till en suverän Skyltsöndag på en onsdag ger extra bonuspoäng:-) Skrattade gott åt SD:s bil! Klart killen blev glad när du fotade bilen - hahaha:-)

Er husvagn är verkligen gigantisk! Tror inte att jag sett en sådan stor husvagn förut. Perfekt, då slipper man trampa på varandra om man säger så;-)

Å Elin står ju barfota på gräsmattan - alltså kan det inte ha varit speciellt kallt, men det är klart, barn vet ju inte hur kyla stavas;-)

Tusen tack för att jag fick åka snålskjuts med dig, för att du skyltade och länkade två gånger:-)

BP sa...

Svar: Hade faktiskt aldrig sett en sådan ankbåt heller förut. Tror det är ett självbygge. Helena på Freedomtravel kände igen den, då den verkar befinna sig på deras Marina ibland.

ullie sa...

åhh va många fina bilder blev lite rädd för björnen där hihih
va fin husvagnen va

men ja min Åsa vet du va ? ja åkte genom åsa oxå för det finns ett ställe precis nästan bredvid ulrika som heter åsa nog för ännu pluttigare men ändå hi hi o ja förresten ett åsa här nånstans oxå o åsa vallen en idrottsplats hihi
kul gillar sånt där fånigt
kramiz fina vännen

Nilla sa...

Härliga bilder :-) kram

Therese sa...

Här kom bildens jag väntat på 😀👍🏻 Ni ser ut att ha haft det toppen på er tur! Och det bar skönt att det gick bra i Umeå med för Elin. Nu har ni väl strax årets intensivaste helg runt hörnet, kanske ses vi i vimlet på marknaden då vi ska dit, jag ska köpa ost och barnen åka karusell. Vet dock ej dag ännu, vädret får styra... massor av kramar!!!

znogge sa...

Vilka härliga dagar och så mycket roligt ni hann med! Klart att Elin skulle bada även om det inte var jättevarmt!

Kram

Ami sa...

Vilka trevliga dagar ni fick! Och vad kul med besök av farmor och farfar :)
Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Ni verkar ha haft det underbart :). Perfekt med semester oavsett längd :D

Kattis sa...

Så många härliga bilder och vilken mysig tripp ni verkar ha haft, man behöver inte alltid åka långt eller länge för att ha det bra!:)

Kram

Days by Johanna sa...

Ja jag hoppas det är fel på min magkänsla. Att jag bara har för mycket tid och tänka nu när vi har sommarlov.

Ja han är så glad coh lycklig för sina hörselskydd =:)

Hanna sa...

Vilken härlig helg ni haft!

ullie sa...

Svärmor mår jätte mycket bättre nu . fick ju intravinöst pencilin så det hjälpte bra rätt så fort o hon har varit hemma en vecka nu . Sa ja hon hade blodförgiftning ? Hur mår dina föläldrarna nu då ?

nää vännen tyvärr ja går inte bra o det värker konstant suck :( Haar börjat bli bättre det säger ja o ja gör gymnastik men det värker nåt grymt o haltar o vågar knappt gå läng sträckor utan krycorna ndrar hur det ska gå är sjukskr tom 23 juli sen sem men ja vill inte ta min sem ifall det värker så så får avvakta
Tack för du tänker på mej finaste du <3

FREEDOMtravel sa...

Ojoj vilken stor husvagn! :) Ser ut som en trevlig tur!

BP sa...

Bloggtorka, dåligt mående eller bara semester från bloggen??? Hoppas på det sistnämnda, men då borde du har "informerat" oss läsare;-) Skojar bara. Hoppas du mår bra!!!

"LillaSyster" sa...

Nu är det oroväckande tyst.... jag hoppas att det inte hänt dig något, utan att du bara tagit lite ledigt. Kram

Kattis sa...

Önskar er en riktigt bra start på denna nya vecka!:D